Gemeentezaken? Afspraak maken!
Hillegom – Om de persoonlijke dienstverlening te verbeteren, klantgerichter en klantvriendelijker te maken, werkt de gemeente Hillegom vanaf 1 oktober op afspraak. Wethouder Annechien Snuif: ‘Als gemeente staan we midden in de samenleving en willen we meegaan met de ontwikkelingen van deze tijd.
We hebben heel goed gekeken hoe we onze dienstverlening konden verbeteren en meer klantgericht kunnen gaan werken. Deze stap is onderdeel van een voortdurend proces van verbetering’
Ruimere openingstijden Hillegom
Met ingang van 1 oktober is het gemeentehuis langer open. De nieuwe openingstijden zijn:
- maandag tot en met woensdag van 08:30 uur tot 17:00 uur
- donderdag van 8:30 uur tot 20:00 uur
- vrijdag van 8:30 uur tot 12:30 uur.
Het voordeel van een afspraak maken is dat er geen wachttijden meer zijn en dat u altijd door de juiste medewerker wordt geholpen. Via de website www.hillegom.nl of telefoonnummer 14 0252 kan een afspraak gemaakt worden.
Voor klanten die zonder afspraak binnenlopen kijken we of zij geholpen kunnen worden of dat er een afspraak gemaakt moet worden. Mogelijk is er voor hen enige wachttijd.
Paspoorten en rijbewijzen die zijn aangevraagd kunnen zonder afspraak bij de receptie van de informatiebalie worden afgehaald.
Lokaal Loket
De openingstijden van het lokaal loket veranderen niet. Iedere werkdag is er een medewerker van de gemeente aanwezig van 8.30 uur tot 12.30 uur. Hiervoor is geen afspraak nodig.
Inwoners van Hillegom kunnen hier met al hun vragen op het terrein van Wonen, Zorg, Welzijn en Inkomensondersteuning terecht. De medewerker van Lokaal Loket Hillegom geeft u gratis informatie en advies.
Mantelzorgconsulent
De mantelzorgconsulent houdt op dinsdag tussen 9:00 uur en 10:00 uur en op vrijdag van 11:30 uur tot 12:30 uur spreekuur in het Dienstencentrum Elsbroek, Abellalaan 1 in Hillegom.
U kunt hier ook zonder afspraak terecht.