Samenwerking tussen regionale VVV’s om streek op de kaart te zetten
Streek – Het bestuur van de Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek is er klaar voor: intensievere samenwerking om de regio op de kaart te zetten. Op donderdag 11 maart werd op The Tulip Barn in Hillegom de website www.visitduinenbollenstreek.nl gelanceerd door het beschikbaar stellen van een exploitatiebijdrage van de Economic Board Duin- en Bollenstreek (EBDB).
Kracht van verbinding
Lars Flinkerbusch, directeur van EBDB: “De Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek zorgt ervoor dat de VVV’s en de lokale destinatieorganisaties in de regio nog nauwer gaan samenwerken. Die verbinding is belangrijk. Want alleen samen kun je bouwen aan een mooi regionaal toeristisch product. Een belangrijk instrument is een gezamenlijke website. Via www.visitduinenbollenstreek.nlkan alle toeristische informatie van de regio worden gebundeld en ontsloten. Zo zijn alle gemeenten aangehaakt en ontstaat er een mooi totaalaanbod.”
Gezonde en energieke regio
Quirine Kamphuisen: “Samen met de Economic Board profileren we de Duin- en Bollenstreek als gezonde en energieke regio. We gaan als marketingorganisaties in de komende tijd met elkaar aan concrete projecten werken, denk hierbij aan het verbinden van wandel- en fietsroutes op basis van thema’s en de gezamenlijke promotie van regionale activiteiten. Onze promotie richt zich zowel op toerisme als op de beweging van bewoners binnen de streek.”
Destinatiemarketing organisaties
De Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek bestaat uit de verschillende destinatiemarketing organisaties van de gemeenten in de regio. Dit zijn Stichting Warmond aan de Kaag, Stichting Hillegom Marketing, Stichting Lisse Marketing en Noordwijk Marketing.
Tekst: Economic Board Duin- en Bollenstreek