Hillegoms Après-ski feest ook weer in 2022
Hillegom – Na het grote succes vorig jaar, kan Hillegom in oktober ook weer genieten van het Après-ski feest in De Vosse. In 2021 kon het feest tussen alle Coronabeperkingen toch doorgaan.
Een interview met een van de organisatoren: Christiaan Vooren. Hij organiseert samen met enthousiaste Hillegommers voor de tweede keer het Hillegoms Après-ski feest in de Vosse.
Hoe zijn jullie op het idee gekomen om het Hillegoms Après-ski feest te organiseren?
Het idee om een feest in het najaar te organiseren leefde al langer, maar was nooit van de grond gekomen. Toen het Hillegoms Muziekfeest in juni 2021 niet door kon gaan vanwege Corona, kwam dit idee weer op en zijn we samen met de gemeente gaan kijken naar de mogelijkheden. We konden precies tussen alle Coronabeperkingen door het feest organiseren.
Wat meteen opviel aan jullie aankondiging is dat het feest dit jaar twee avonden is, waarom hebben jullie hiervoor gekozen?
Vorig jaar waren alle tickets in 12 minuten al uitverkocht. De Hillegommers houden wel van een feestje. Daarom zal het dit jaar twee dagen duren, zo hebben meer Hillegommers de kans om te kunnen genieten van het feest.
Zijn het twee dezelfde avonden?
Nee, het zullen twee verschillende avonden worden. Uiteraard wel allebei met de gezelligste Après-skimuziek. We kunnen alvast verklappen dat beide avonden de Hillegomse DJ’s DJDjeff en DJ XZilver zullen draaien. Verder zullen er beide avonden verschillende artiesten zijn die het podium bestieren, maar welke houden we nog even geheim.
Hoe kan men erbij zijn?
De kaartverkoop zal op 2 september om 20.00 uur van start gaan. Als je verzekerd wilt zijn van een ticket is het belangrijk om tijdig in te loggen via onze website: https://hillegomsapresskifeest.nl.
Er zijn verschillende types tickets. Zo kun je een ticket kopen voor 1 dag (€ 32,50), of voor de echte feestbeesten meteen voor twee dagen (€ 55,-). Daarnaast kan men ook kiezen voor een all-inclusive upgrade. Hierbij kun je het feest beleven vanaf een bijzondere plek: het podium. Hier is een aparte bar gecreëerd.
Onlangs werden er vragen gesteld in de gemeenteraad over de vele plastic bekers. Hebben jullie dit ook meegekregen?
Jazeker, en wij vinden dit ook heel belangrijk. Voordat de vragen werden gesteld waren wij al bezig om het feest zo duurzaam mogelijk te maken. Zo kunnen we gebruikmaken van de stroomvoorzieningen van de sporthal zelf, waar veel zonnepanelen op liggen, waardoor we geen aggregaat hoeven neer te zetten.
Daarnaast hebben we een leverancier gevonden die hardplastic bekers levert. Door middel van statiegeld hopen we dat de bekers zoveel mogelijk weer worden ingeleverd. Deze bekers worden door de leverancier na het feest opgehaald en schoongemaakt. Hierna kunnen ze weer ingezet worden voor een volgend feest.
Tot slot willen we al het afval zoveel mogelijk scheiden. Zo hopen we een zo duurzaam mogelijk feest neer te kunnen zetten.
Hebben jullie verder nog wijzigingen doorgevoerd ten opzichte van vorig jaar?
De zaalindeling zal in grote lijnen hetzelfde zijn. Wel zullen de bar en garderobe een make-over krijgen, zodat die meer mensen tegelijk aankunnen. Daarnaast zal het buitenterrein meer ruimte krijgen. Zo hoeft men minder te dringen bij de wc’s en de foodtruck.